Uglydoll

När jag var gravid och var runt och letade babysaker, tyckte jag aldrig att jag hittade några fina och unika saker till barnvagnen. Bara Tummen hit å Laban dit. Missförstå mig rätt, det är inget fel på Tummen, Laban å alla andra massproducerade barnsaker. Men det är tråkigt. Jag vill inte springa runt på stan och i ett stressat ögonblick råka ta fel unge med mig hem, för att alla ser likadana ut. Nä jag ville ha något eget. Så jag styrde kosan mot Mary´s House här nere i stan. Dom har så mycket fint! Jag köpte mig två tyger, ett i blått och ett i rosa, för jag visste ju inte vad jag väntade, så jag tänkte att det är lika bra att gardera sig. Jag sydde hursomhelst två täcken och ett litet barnvagnshänge, med tre hjärtan, ett blått, ett rosa och ett vitt. Och jag var helnöjd! 

Täcket och en bit av barnvagnshänget jag gjorde. 

 



Men alla måste ju uppdatera sig någon gång, och det var det dags för nu kände jag. Så igår dammade jag av symaskinen och satte igång med projekt "sy ett nytt barnvagnshänge". Med brist på all annan fantasi, blev det en avbildning av Eiras favvonappis. Dödskallen. Snällversionen givetvis. Denna sydde jag ihop av två av hennes första bodys, som ett litet minne av dom, Tyvärr började maskinen strejka halvvägs genom min kreation. Så det sista fick sys för hand. Jaja. Det senaste är ju ändå uglydolls så jag får väl propsa på att den hör till den genren. Så här blev resultatet iaf

.

och här är originalen. hmm kanske ska köpa en istället....





Kommentarer
Postat av: Jennie

Den blev ju jättefin:-)

2008-12-21 @ 16:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0