"Pimpa din barnvagn"

När Eira var dryga månaden eller två, så var hon och jag iväg på lite pyssel nere på vårat kulturhus här i Kungsbacka. Vi hade tidigare varit med på babymassage, och läste då om en aktivitet som hette "pimpa din barnvagn".

Innan Eira föddes, och jag inte visste om det var en liten tjej eller kille i magen, så köpte jag tyger i blått och rosa, och sydde små täcken till vagnen. Av tyget som blev kvar, sydde jag ett litet barnvagnshänge, med små pinglor i, som jag tyckte passade fint.

När vi var på "pyssel" dagen nere på fyren, så var TT där och filmade och intervjuade oss. Hon tyckte att mina egensydda saker var väldigt fina, och frågade mig lite frågor och tog lite kort. NU ca året efteråt surfade jag runt lite, och av en slump fick jag syn på en bild med mitt barnvagnshänge!

Inte mindre än tre(!) olika artiklar har min bild med, både bloggar och tidningar har skrivit om fenomenet pimpa din barnvagn ovh har med min bild som exempel.

Oerhört kul och smickrande för en mamma som i vanliga fall kan få utbrott över skatbon i symaskinen..;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0