Halvårskontroll och stövelskav..

Eira blev ju som sagt 6 månader i Onsdags. Min stora tjej. Hon fick dagen till ära en liten Pixi bok. En som jag hade när jag var liten. "Varför gråter Lotta?" från 1977. Tror dock för tillfället att boken var lite mer intressant för mig, ur nostalgisk synpunkt. men hon gillade att tugga på den. Halvåret resulterade då i ett doktorsbesök på BVC. Så dit traskade vi runt tio tiden i går morse. Snön låg vit över vägarna, och jag drog på mig mina gummistövlar som är otroligt bra att pulsa snö med. Insåg efter halva vägen att jag hade sådan fruktansvärd skoskav. 


Efter besöket styrde vi kosan mot Kungsmässan, jag, Eira och skoskavet, för en snabb sammanstrålning med min vän Gabriella, som jag inte träffat sedan magen var platt, och ölen beställdes in på rullande band. Ja, ni fattar. 
  Eira sov, men vaknade till strax innan det var dags att gå, och fick en söt liten kanin i present. Den bosatte sig med en gång jämte nallen i sängen.





Vi gick hemåt för lite lunch, sedan ringde Jennie och frågade om vi skulle ta en runda i Kungsbacka skogen. Sagt och gjort. Vi paltade på oss och gick ut igen. Med gummistövlarna på fötterna. Men, vad tänkte jag? skoskavet gjorde sig påmint med en gång, Men no pain, no gain heter det ju. Efter ett tag glömmer man ju att det gör ont. Men jag tror jag slänger in stövlarna i garderoben, så jag inte gör samma misstag idag igen. För det vore ju inget annat än korkat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0