Hektisk Måndag..

Hmmm kontrast till gårdagen? ja, det kan man verkligen säga. Idag har det vait lite mer fart och fläkt på oss. Började dagen lite extra tidigt. Runt halv sju slog Dockan upp dom små blå, och då finns det inte mycket att göra. Eftersom vi skulle på Babymusik vid 10, tänkte jag att jag skulle gå ut vid 9 så jag fick en utvilad bebis vid tiotiden. Och det kunde inte bli mer perfekt. Vi tog en liten tur neråt stan och tittade förbi Ego där faster Marie jobbar, Eira sov som en ängel i vagnen och vaknade precis när vi trilskade oss in genom dörrarna på Skansen. 

Eira verkligen avgudar Margot, som håller i Musiken. Hon kan inte ta blicken ifrån henne. Sötnosen, hennes favvo låt är definitivt "En flygande bebis" då hon får flyga lite och dansa runt. Så den har vi övat på hemma också, Till pappas stora förtjusning. Jag citerar honom när jag säger: "Det är verkligen bara en mamma som kan göra det där utan att skämmas." varpå jag svarade att det minsann var flera pappor där som gjorde exakt som jag och dom var i alla fall inte "coola" nog att avstå. PUNKT.

Efter musiken tog jag och Pia bebisarna med oss och fikade lite på Majgården, supermysigt. Barnen fick lunch och var helnöjda, sedan somnade dom som stockar i vagnarna, och då passade jag på att ta min sedvanliga måndagssväng in på Pilutta då faster Marie även jobbar där på måndagar. Inte mig emot att gå dit en stund och ge henne sällskap, jag frossade i allt underbart rosa, blommigt, prickigt, randigt,gulligt och sött. Jodå, ha galen blir jag verkligen i den butiken. Får lämna plånboken hemma, annars så kan det gå riktigt illa. Ajabaja. Tur Eira är så liten än, så hon inte tar efter mitt dumma beteende. 

Påväg hem satt det en trumpen liten dam i vagnen. Vet inte om hon trivs bra där nere på Pilutta för hon gav mig verkligen en min som var "priceless" tur man har kameran med hela tiden, för jag lyckades fånga det på bild. Det är min Trollunge det! 




Kommentarer
Postat av: mormor

hmm..tycker mig känna igen den där minen..haha

2009-02-16 @ 21:23:11
URL: http://forthekix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0