Anna Wahlgren metoden..

Efter att ha skapat ett härligt rökkaos i köket, samtidigt som jag lagade mat och underhöll Eira, och efter bad och tandborstning, så var det ju dags för nattning. Våran lilla tjej nöjer sig inte med att somna på något annat sätt, än att man måste gå runt och vagga henne till sömns och sjunga samtidigt. Sängens fjädring har förståeligt tagit mycket stryk sedan Eira kom till världen. Där sitter vi kväll efter kväll och gungar upp och ner, och sjunger för fulla muggar "vargsången" och "videvisan". Ja, om vi inte står upp å rockar loss då.

Men nu börjar Lillan väga en del, och jag tycker att det är dags för en ny somnings metod. Varpå jag idag gav mig på Anna Wahlgren metoden, där man skall lägga barnet på mage i sängen, och buffa den lite i rumpan tills den somnar. Nog för att jag brukar få buffa Eira i rumpan när jag sjunger å gungar för glatta livet, Men det ville inte riktigt fungera.

Sedan prövade jag 5 minuters metoden. Då skall man lägga barnet, lämna rummet och komma tillbaks efter 5 minuter. Alltså, skriker barnet, låt det skrika. Sedan går du in igen efter 5 minuter visar att det är dags att sova, går ut igen osv. Efter att tappert försökt natta bebis i 1,5 timme blev det det gamla hederliga sättet.

Så bra gick det....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0