Rida rida ranka...

Eira och jag var ju ute i stallet igår. Det blev hallonplockning i skogen efter en mysig promenad, och en skritt tur på Jovie. Eira tyckte det var hur kul som hellst! Ser verkligen framför mig hur det kommer att bli, om hon blir hooked på hästar! Minns själv hur jag stod och stortjöt i vardagsrummet, för att jag ville ha en häst. Jag hade ju turen att få en också. Men jösses vad mycket jobb det är med hästar.

Efter att ha haft hästar i dryga 15 år så vet jag nu vad mina föräldrar gjorde för mig och min syster. det är ingen lätt match att göra två hästtokiga flickor nöjda, men det gjorde dom! Klart vi fick varsin häst. Tävlingar till höger och vänster och hoppträningar framåt midnatt på kvällarna.

När Tor hopplöst försöker få mig att inte göra vår dotter till en häst tjej, så kan jag nog vara beredd att hålla med honom att det inte är en dum idé att det får bli en gitarr i ettårs present. Det är ju lite billigare i drift.Orden: Mamma, jag vill ha en ponny! kanske förblir ett minne. Fast vad jag märkt hittills på vår lilla dotter, så är hon väldigt fäst vid djur, så det kommer nog bli väldigt svårt att få henne nöjd med "bara" tre katter, och gitarren kan ju inte riktigt ge allt det där som en mysig gossig ponny kan!




Kommentarer
Postat av: Cissi

Måste bara säga att du har en väldigt fin blogg och sedan undrar jag på vilken salong du klipper och färgar dig??

Så snygg i håret :)

2009-07-27 @ 10:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0