Ny bloggtorka..

Nu har det visst gått ett par dagar sedan jag skrev. Men det har varit high life hela helgen och början på veckan. En snabb summering. I lördags var det kalas hemma hos Faster Malin, då Samuel fyllde åtta. Sedan blev det mys under "Earth Hour" med första glaset rödvin på 14 månader. Slutade amma Eira i fredags. Känns lite konstigt, men hon äter så bra, och hon har bara ammat på kvällen i ett par veckor nu, så vi gick över till gröt, då det känns som att hon står sig längre på det. 

I söndags var det Loppis och Ikea besök. Jag och Tor planerar för fullt vad vi skall köpa till flytten. Efter det bar det av hem till farmor och farfar en stund. Helgen avslutades med kladdkake bak och en film. 





Och igår hade Eira en riktig otursdag. Det började med att hon trillade och landade med huvudet på en hård bok. Det kom några tårar, men som tur var blev hon tröstad snabbt när hon kom upp i min famn. Sedan under en åktur i gåstolen, fick hon tag i plattången som låg framme. Hon brände sig inte, men jag tror hon blev lite rädd, för den var fortfarande ganska varm! Usch stackare. Och när vi skulle spola vatten på händerna upptäckte jag att hon hade fått flisor i sitt lilla pekfinger. Med lite kämpandes fick jag ut alla, och Eira var inte så nöjd!. Det var en tuff dag. Hennes första olycka! Och flisa! På en och samma dag. 

Man känner sig som en riktigt dålig mamma när sådana saker händer, men jag vet att det kommer hända fler gånger, och jag vet att det händer alla barn, dom slår sig, får flisor och får tag i saker som dom inte borde få tag i . Dessutom mår ju Eira bra, och ingen större skada är skedd. 

Flisan!

Idag har vi varit ute och städat i stallet och hälsat på hästarna, Eira fick sig en liten puss från Jovie, hon gosade och klappade på honom. Det var skönt att komma ut en stund i det fina vädret. Tor har varit hemma två dagar från jobbet, Så han var med där ute och hjälpte till så snällt, medan jag och Eira hade fullt upp med att klappa hästarna. Nu sover Hjärtat efter ett mysigt bad och några godnatt sånger. Och i morgon är det återigen dags för babysimmet. Skall bli spännande och se vad det är dom har lärt sig på dom två gångerna vi inte varit med. Nu är det ju roligt att vara där, när Eira har börjat tycka om det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0