OMG-Hon snackar!!

Ja, det är sant!! Nog för att "mamma" varit ett ord som trillat ur den söta lilla munnen ett antal gånger, sedan dryga två månader tillbaka, så tycker jag ändå att första ordet efter det blev ordet hon så fint uttalade idag! 

Klart man skall vara väluppfostrad och artig, så sjävklart försöker jag lära Eira detta, genom att ge henne något, säga varsågod, sedan ta det och säga tack tack. En liten lek vi pysslat med sedan i måndags, och hon fattar, det gör hon! Hon sträcker fram sina små händer mot mig, och sedan när jag idag gav tillbaka en liten bok till henne i morse, och sa varsågod, då kom det ett klockrent TACK! Jösses! Höll på att trilla baklänges! Så häftigt.

Men som med alla andra "trick" hon kan, så funkar det inte alltid när man vill visa andra, som till exempel pappa. Men det kommer tids nog. 

Tar 100 år att ladda upp bild, så överväger att lägga ner denna bloggen och börja blogga på en annan sida!! Blir galen!!(Men det kommer) Tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0