Eira och sprutan..

Igår var det dags för Eira att få vaccination mot Svininfluensan. Jag blev väldigt lättad när jag läste att dom hade okejat vaccinet även för barn mellan 6 mån och 3 år.

Trots att jag varit skeptiskt mot hela den här grejjen och allt vad influensa och vaccin har att göra med. Så har jag efter noga betänksamhet, och en pojkvän som är oerhört källkritisk och bra på att hitta information, bestämt mig för att ha tilltro till smittskyddsinstitutet och alla läkare och forskare, och givit mig hän vaccinering.

Det är ju så lätt att bli uppskrämd när man läser i media (dock oseriösa kvällsblaskor..) om all konspiration runt vaccin och hurvida svininfluensan skall vara framtagen av människor osv. Men det är ju just skrämselpropaganda och inget annat. Det har jag konstaterat efter närmre efterforskning. Så jag och Tor bestämde oss för vaccination av hela familjen.

Så igår förberedde vi oss på långa köer, och en seg förmiddag. Men det visade sig gå oerhört snabbt och ja, nästan smärtfritt. Vi var uppe på BVC vid 13 tiden då tiden för drop in började. Vid fick nummer 16, och efter en timme var vi klara! (och då räknas ändå 20 minuter in som vi fick vänta efter sprutan.)

Eira blev oerhört ledsen när den dumma tanten stack henne  benet, min tappra lilla älskling! Det är så hemskt att se sitt barn sitta med stora tårar som rullar ner för kinderna och man vet att hon har ont! Men efter att vi sjöng Imse vimse spindel, så torkade tårarna snabbt. Och biverkningar slapp hon också. Så smidigare kunde det ju faktiskt inte gå. Nu kan mamma slappna av lite mer, och inte vara som en Gestapo mot alla som kommer inärheten av Eira. Puh! Känns bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0