Dom roliga orden..

Jag träffade min granne igår, och vi stog och pratade en stund, om alla roliga ord, som barn brukar säga. Dom funderar över så mycket, och säger så många roliga saker och meningar. Och det är ju något man kommer se fram emot, ju mer och mer Eira kommer börja prata. Nanny (grannen) sa till mig, att man borde ju verkligen skrivit upp allt roligt, som kommer från dom små munnarna. Och det kan jag lova, att det kommer jag att göra!

Det är ju bara enstaka ord och meningar Eira säger än så länge, men vi har redan fått oss några goa skratt över vad som kommit ut. Till exepel, så sade hon för ett tag sedan, när moster Linda höll henne i famnen, en väldigt söt sak. Hon höll på att pilla lite på Lindas knappar som var på hennes tröja, varpå Linda sa till Eira att det var knappar. Eira svarade Linda med en väldigt fin och tydlig dansk dialekt: Knääpa! Och för två tjejer som associerar danska med väldigt mycket humor (exempel Grotescos "Bestefar") så var ju detta dökul!

Ett annat exepel var så sent som härom dagen, när vi satt vid köksbordet för att äta, då satt hon där och tjattrade lite osammanhängande, när det plötsligt kommer ut ett: Helläwette..

Inte för att jag tänker uppmuntra Eira till svordomar, men fasen vad roligt det lät! Så, här är början på allt roligt som jag kommer att skriva ner. Och jag vet att det kommer mera!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0