ojojoj..

vilken seriös bloggtorka det har varit, men så är det när man har fullt upp..med en liten 1 åring som precis lärt sig gå, och går och går och går..och kryper in under sängen..(nya tillhållet) Eira älskar att få krypa in under sängen, och dra med sig diverse damm,dun och katthår med sig ut..varje dag upptäcker man något nytt!

Gud så härligt, tänk om man själv var så där glad när man utforskade nya saker, och fick minsta lilla trivial sak att vara hur spännande som hellst..livet hade varit lite roligare och lite mer beskymmersfritt tror jag!

Idag har vi ialla fall varit ute och utforskat lekplatsen..Eira älskar att gunga! Det är bland det bästa hon vet, och helt ärligt kan jag förstå henne! När vi i Lördags var på lekplatsen så passade jag på att gunga lite, medans Tor puttade på Eira i gungan brevid. Härligt!

Jag propsar på att vi vuxna minsann oxå borde gå ut och leka lite ibland. Det fanns ju en tid då man själv tyckte det var nått av en höjdpunkt på dagen, då man cyklat tillsammans med en kompis, till en lekplats lite lagom långt hemifrån. Och gungade och gungade!! och hoppade av gungan mitt i farten för att se hur långt man kom, eller när man fick snurrgung, och blev smått illamående, men gjorde om det gång på gång.

För att inte tala om när man försökte få samgung! Och undertiden man lät håret fladdra helt trassligt i vinden, så sjöng man för fulla halsar! och hade så roligt! Jag säger: vad har förändrats egentligen? Det är ju fortfarande hur kul som hellst! Jag och Eira skall minsann få samgung och snurrgunga tillsammans, och under tiden skall vi sjunga:  I rumpan på en ko, där finns ett fågelbo, i rumpan på en gammal tant, där finns ett lika dant!HEEEJ!!


Eira gungeli gungar efter en härlig sommar promenad i Juni..


Kommentarer
Postat av: Miss*E*

åhh så söt!

2009-09-08 @ 19:12:44
URL: http://ericadanielsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Kicki!



Kul att läsa din blogg. Många fina foton. Jag har med en blogg men den är lösenordskyddad så du får det nästa gång vi syns på FB.



Kram kram

Linda och Melker

2009-09-09 @ 11:03:04
URL: http://lillafrokenlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0