Träningsvärk!

Igår hade vi en väldigt aktiv dag. Det var babysim på förmiddagen, och träning på kvällen. Nu har vi börjat få lära oss lite annat på simmet, än bara dyka från kanten. nu var det dags för barnen att få "rida ryggsäck" också. Detta innebär som ordet påvisar att barnen sitter på ryggen, medans vi simmar runt med dom. Eira tyckte att det var hur kul som hellst! Hon höll i sig jätte bra, så där simmade vi runt ett tag i den lilla barnpoolen. Men när det kom till dykningen från kanten, så var det samma sak som förra veckan. Eira tyckte det var mycket roligare att titta på när dom andra knattarna dök i. Men vad gör det? Det är ju tur att hon tycker allt annat är roligt, och jag tror att vi kommer "rida ryggsäck" rätt många gånger framöver!

Ja, sen på kvällen lyckades syster dra med mig till gymmet! (Har aldrig gymmat innan i hela mitt 26 åriga liv) Jag är ju mer en yoga, rid och dans tjej. Men, om man inte prövat vet man ju inte om man tycker om något. Så vi spenderade runt en och en halv timme till att springa på bandet, göra magövningar på ett stenhårt golv och hoppa mellan olika maskiner. Trodde faktiskt att jag skulle känna mig mer otränad än vad jag faktiskt gjorde. Antar att alla barnvagns promenader har resulterat i en hyfsad kondition ändå! Efter träningen åkte vi hem till Linda och drack thé och mumsade skorpor..mmm! Tror det är dags för oss att lägga av med allt vårat kladdkake bak, i alla fall om man vill att träningen skall göra någon skillnad, och det vill man ju! Jag måste stärka min klena rygg! Efter foglossningar,skolios och en gammal ridolycka, som resulterade i försjutningar på nackkotorna, så är den inte direkt tålig längre. Och går man då och kånkar på en 10 kilos unge, så gör ju inte det saken bättre.

Ja, idag har jag i alla fall en go träningsvärk i magen, och nu är det dags att köra igen! hjälp!



Eira hjälper till med tvätten..Hon hämtade sina kläder och gick in med dom till sin lilla byrå! Bättre pli på henne än på farsan.. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0