Bröllopsfest och Mumin

Igår var det bröllopsfest för paret Wall, som gick och gängade sig 19 Juni, utan att en jäkel visste om det. mmm..sånt kan ju vara kul, jag blev riktigt tårögd när jag helt plötsligt stod med ett kort i handen där det stod "Just married" på, och en bild på det vackra paret. Samtidigt kunde jag inte låta bli att tänka: Men, nej! Jag ville ju sminka Jennie till hennes bröllop, å få vara med? Damn dom där två! haha.. som gör sånt i smyg!
Men det är ju så klart jätte kul att dom har gift sig!!
Och det skulle firas igår. Så på med något "färgglatt" som det stod på inbjudningskortet, och iväg till Jennies föräldrar, där en hejdundrandes fest väntade. Det var lekar å tipspromenad och roliga "partypåsar" på borden. Och det var ett gött röj fram till halv ett, när det blev dags att lösa av barnvakten (mormor) och åka hem.
Jag måste säga att vara preggo har ju sina fördelar, man slipper bakfyllan, och kan glatt skutta upp morgonen dagen efter, och vara redo för en ny dag. För idag hade vi bestämt oss för att gå och hälsa på Mumintrollet, som kom till Kungsmässan. Jag, Tor och Eira begav oss ut i lagom tid tills Mässan öppnade vid elva, och passade på att äta lite lunch på Nello innan Mumin och hans vänner skulle uppträda. Sen blev det glass och glada miner vid scenen.
Eira var helt förtrollad av Mumin, Snorkfröken och Lilla My. Hennes första teater upplevelse var en hit! Och efter pjäsen var spelad, var hon snabbt framme hos Mumin, och skulle pussa och krama! Flera gånger!
Så, vad gör man? Man går och köper sin dotter en liten Muminfilm, och hoppas att man slipper få se och höra  "gummibjörn" på repeat hela tiden, utan att man kan varva "skiten" med lite hederlig: mammaaa mamma mamma mamma ma ma ma..pa pa pa pa pa pa pa pa pappa.. i sann Mumin style.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0