Bräckliga byggen..

Vi bakade, eller vaddå bakade förresten? Nej, vi satte ihop en byggsats färdigt pepparkakshus igår. ( Nästa år får vi avancera och göra ett från scratch ) Hursomhelst. Vi satt hela familjen samlade i köket och pyntade och limmade ihop ett pepparkakshus. Det var första gången som jag gav mig på en sådan sak.

Minns att vi försökte oss på det någongång när jag var yngre, men med min mammas tålamod så lades dom planerna ner ganska fort.

Det kanske är något som dom flesta vet, men för att limma ihop huset, så smälter man socker, och det blir tydligen väääldigt varmt. Något jag fick erfara personligen. Resultatet syns numera i form av en stor blåsa på mitt stackars lillfinger.

Några trasiga bitar, lite snett påklistrade delar och massor med kristyr senare, så hade vi oss ett fint färdigställt fuskbygge. Och familjen har skapat en ny jultradition.











Härligt operfekt!



Kommentarer
Postat av: Kristin

Vilken härlig bild på er tre! Du är mamman med stort M, inga bekymmer och amma och göra pepparkakshus samtidigt:)

KRAM

2010-12-09 @ 13:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0