Luciatåg

Igår var det dags för Eiras första offentliga luciatåg. ( Hennes första var vid fyra månaders ålder, sittandes i en babybjörn, lussandes för pappa ) Jag hade mina funderingar över hur det skulle gå egentligen. Jag misstänkte att det skulle bli lite mammigt sådär, och hade nog kunnat tippa ganska många kronor på att hon skulle överge lusse tåget och komma travandes till mamma efter en stund.

Detta var vad som inträffade också. Dock efter en mycket längre tid än vad jag väntade mig. Hon klarade nästan hela showen. Men när det var dags för pepparkakorna, alltså hennes crew att ta ton och ställa sig upp, då passade hon på att smita bort till oss. Som hade parkerat oss längst fram med mini pepparkaka i knät och allt. Så där satt hon och sjöng dom sista låtarna. Men oj, vad duktig hon var, där hon satt i Halens knä ( Helen för somliga, Halen för Eira och resten av familjen )

Det var så mysigt att få uppleva Eiras allra första lussetåg på dagis! Jag blev så exalterad över det, att jag fick för mig att till nästa år, skall jag sy en lussekatts dräkt. Men vi får väl se hur det går....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0