Mycket så här i juletid

Ja, det hinns ju inte med så mycket bloggande i dessa dagarna. Nej ,jag har fullt upp med släktmiddagar, rea shopping, mysiga dejter med vänner som är hemma över jul, och mysiga stunder, bus och lek med familjen.

Men nu är det nyår på fredag, och eftersom jag inte kommer tillhöra skalan som ligger som ett vågrätt kadaver i dygn efter denna tillställning, så lovar jag att bli "back on track" alldeles snart.

Igår förärades vi minsann av ett besök av söta Emelie. Hon hade med sig lite presenter till barnen, och stannade på middag och en trevlig kväll. Eira blev förtjust i henne med en gång, och dom två satt och tittade på Snövit, på Eiras nya prinsess DVD spelare, och Emelie fick minsann gosa med Lóa massor också. En väldigt mysig tisdagskväll blev det. Och ikväll hoppas jag på en minst lika trevlig kväll. För jag och Lóa skall hem till gudmorsan Linnéa, och spana in hennes nya lya i den stora staden, samt krubba lite käk. Så jag tvivlar inte på att vi kommer ha en bra kväll.

Nu skall jag lyfta skinkan från köksstolen och sortera lite tvätt, samtidigt som Eira i vanlig ordning hoppar i sängen och hjälper mamma sortera på sitt sätt. Nämligen med att dra ut allt på sängen igen. Life is gooood!



Emelie och Lóa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0