Hoppsan!

Hur skall jag någonsin komma ikapp mig med bloggandet? Ja, inte hjälper det med att dygnet tydligen blivit kortare. Men, jag skall göra ett tappert försök.

Önskar bara att jag hade lite mer tid till att göra allt jag vill! Då hade jag bloggat så det stod härliga till!! Men men, nu är det som det är..

Idag har vi haft en härlig start på dagen. Vaknade av att solen sken in i sovrummet, och en klarblå himmel blottade sig genom fönstret. Eira hade dragit ner filten, som fungerar som rullgardin från fönstrer, och stod glatt och ropade Mamma, mamma, mammaaaaa!

Jag försökte smyga till mig några minuters mer sömn, men det är hyfsat svårt när hela sovrummet badar i solsken. Så det var bara till att gå upp. Efter en ganska snabb (för att vara oss) morgon, tog vi på oss ytterkläderna och gick ut, för att möta Jennie och Morris. det blev en ordentlig promenad i solen, och en liten picknick, med muffins och saft borta på en lekplats vid ån. Mysigt värre!

Eira var överlycklig över att gungorna äntligen gick att gunga på igen, och gungade och gungade! Samt fick ett utbrott när det var dags att gå hemåt igen. Jeeeez, den ungen kan om hon vill! Jag och Tor har insätt att vi valde fel namn till henne. Hon skulle hetat Vilja, för det är precis vad hon har! En vilja som heter duga! Tur att mamma är en envis gammal oxe, annars vet jag inte hur det kunnat sluta.. ;D

Nu sitter vi ialla fall här, äter pannkakor med hela munnen, bloggar, lyssnar på Björk och kastar pannkakor till katterna. Min lilla tjej och jag. Och snart är det dags för att försöka tillfälligt att stänga ute den härliga solen från sovrummet och ta en liten middagsblund.



Sova middag i docksängen kanske?

Kommentarer
Postat av: mormor pia

Hihi....så sant så sant..sådan mamma,sådan dotter!!

Sötast i heeela världen..<3

2010-03-02 @ 13:53:52
URL: http://forthekix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0