Är inge kul idag..

Studiedag på dagis. Alltså stängt.

Jag och lill Lóan hade ett inbokat BVC besök (vilekt innebär öppen mottagning, någongång mellan 9 och 11.30 ) Detta hade jag i min totala amnings förvirring förträngt lite lagom, då jag föreslog en playdate med Jennie och Morris. Dom skulle ju komma hit på Pannkakor och lek.

Men..

Två timmar tar det ungefär i snitt att amma en hungrig bebis, truga i trotsig tvååring frukost, ta på nämda tvååring kläder, kamma hår, borsta tänder (både mina och Bibbis) byta två inte så hallonluktande blöjor, slänga på sig lite make, dra på sig jeans och stövlar och ta på barnen ytterkläder och få ner samtliga till den alltför långt bort parkerade bilen.

Så halv elva vred jag om nyckeln i tändningslåset och brummade iväg mot våran destination. Ingen femma i plånboken resulterade i en bön till "who ever it is" att jag skulle unkomma en p-bot, och sedan skyndade vi in i regnet.

Vaddå? Vad kan det ta liksom? en kvart? halvtimma på sin höjd. Vi skall ju bara mäta och väga en sovande törnrosa. Men ack så fel man kan ha. En timme spenderade jag och mina två töser i väntrummet, på detta ställe som jag numera börjar tänka på med lite bitterhet. Eira lekte iof fint, och hon verkade inte lida det minsta. Samma sak gäller för den sovande skönheten. Men jag däremot, en otålig mamma, som snabbt framkallade träsmak, jag stampade fötterna lite åt vårat öde.

Tolv ungefär tackade jag "ja som sagt, vem det nu än är" att jag inte hade fått någon p-bot, stuvade in den numera ledsna tvååringen och vakna bebisen i bilen, och slog en signal till min tilltänka lunchdate.

Tyvärr hade dom redan ätit, och det var dags för Prins Morris att nana. Sen var det ett ösregn som heter duga, som grusade alla övriga planer på lek.

Så, nu sitter jag här.. Har försökt så gott det går att leka, underhålla och vara en rolig mamma åt min energiska älskling. Men..

Är inge kul idag..Så jag har trots dom ovan präntade orden, inget viktigt eller roligt att komma med..

Får jag gå och lägga mig i ett skönt skumbad snart??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0