Roliga ord..

Vi har en riktig pratkvarn här hemma. Hon pratar alltid, konstant och hela tiden. Till och med när hon sover. Det är en egenskap jag känner igen mig i väldigt mycket. Jag är väl känd för att prata väldigt mycket. Något man ibland måste försöka hejda sig själv från att göra.

Något jag absolut inte tänker göra när det kommer till Eira dock.

Hon är för söt över ord hon väljer, och när jag och Tor pratar, så säger hon ofta: -Nej! Mamma inte prata med pappa, prata med mig!

Eller när hon leker och pratar med sina gossedjur inne på sitt rum. Då får man ofta höra: Nej! Mamma inte vara här, gå här ifrån.

Lite bryskt och rätfram kanske. Men hon säger ju i alla fall vad hon vill.

Idag när hon för en kort liten stund satt helt tyst i soffan och tittade på Bolibompa, så frågade jag henne vad hon gjorde, då svarade hon: Jag tänker lite bara.





Man bara måste avguda henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0