Din lokala mjölk leverantör

Ja, nu är det ju så att jag ammar ett barn. Men man skulle lika gärna kunna tro att jag är mjölk leverantör till sexlingar. Jag har så det räcker och blir över! Något jag blev varse om då jag ammade Eira för två år sedan.

När dockan var två månader fick jag en mjölkstockning som hette duga, och jag fick åka med ambulans och skyhög feber ner till Varberg. Där blev jag inlagd i två dagar, jag och min lilla familj. Och dom fick komma ner från BB avdelningen för att pumpa. Jösses det var ingen rolig historia! ( jag hade inte ens strumpor på fötterna när dom hämtade mig med ambulansen, så det var ju sådär roligt när vi skulle åka hem, och jag fick gå med ett par landstinget sockar och blåa skoskydd till bilen..haha)

Nu har jag mest (ursäkta alla känsliga som läser detta, om intima detaljer ) en sårig bröstvårta, som vid minsta berörning får mig att vilja skrika. Då kan ni ju förstå att det gör ont när en liten människa, med världens förmodligen bästa sug förmåga skall sätta sig fast vid min arma lilla tutte!

Ja, men det är bara att grin and bare, som jag tänker varje gång Lillan skall till å snutta. -Mamma, det går över, inte vara ledsen. Dom orden snurrar i mitt huvud! Tänk att Eiras ord kan göra så mycket!

Sen så är det ju bara att hoppas på att Lóa kommer vakna innan brösten sprängs..Annars får jag sno hit någon annan törstig unge! Kanske sätta ut en annons: Prima mjölk finnes med tillhörande mjölkcentral, ingen ersättning kräves, endast tömmning önskas.

Åter igen, jag är ledsen alla förmodade män och känsliga läsare som får ta del av detta kvinnliga beskymmer. Med vart om inte här kan en mjölk ko ventilera?



Världens bästa mjölkare!


Kommentarer
Postat av: camilla

Först måste jag ju såklart säga Grattis till nyaste knytet!



Sen så vill jag tipsa om att det går alldeles utmärkt att donera bröstmjölk till bättre behövande på Östra Sjukhuset!

2010-10-18 @ 14:02:40
URL: http://www.chamomilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0