Eira leker...

Det är så roligt att betrakta barn, när dom är fullt upptagna och uppslukade i sin lek. Som när man hör hur Eira sitter på sitt rum och trallar " Här kommer Pippi Långstjuuuump, tjoolaa hopp tjooo laaa heeeej" Och så kommer hon ut i köket med en av sina mini thé koppar och säger: Kan jag få lite vatten mamma? Nyfiken som man är så häller man i lite vatten i den lilla lilla koppen för att sedan smyga efter och se vad som pågår.

Då ser man en liten Eira, som dukat upp med thé servis, muffins och tårta på sitt lilla bord, och är mitt i ett kalas, sätta sig på stolen, dricka ur den lilla muggen, för att sedan resa sig upp, gå ut i köket igen och säga om frasen: Kan jag få lite vatten mamma? Och så är det skyttel traffik mellan kalaset och köket.

-Tack så mycket mamma! Säger hon entusiastiskt varje gång hon får lite vatten, och efter en stund hör jag hur det dras av papper inne på toaletten, självklart blir det gärna 5 meter papper istället för något ark sådär. Men man kan inte bli arg, när man frågar vad hon gör, och hon svarar: Måste tojjka, Ejja spillde.

Vilken duktig, förståndig tös! 4,5 meter papper lyckas ändå räddas. Och den lilla pölen torkas upp.

Sen är det väldigt viktigt att rätt färg på kopp hamnar på matchande fat, för oj! vad arg hon blev på mamma, som försökte vara med på thé kalaset med en gul kopp och ett grön fat. MEN, neeeej mamma!! åååååh!

Ja, jag känner igen det där. Rörde någon mina fint uppställda barbie skor gick jag bärsärkagång.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0