Grusade planer

Idag hade jag storslagna planer på att bege mig ut på en härlig höstprommis, med mina två små tjejor. Dubbelvagnen stod nere i källaren, åkpåsen låg i hallen, och Eira var på ett sprudlande och perfekt promenad humör.

Vi smet ner i källaren för att se hur vi kunde få ordning på vagnen, men hjälp! Det var snudd på kärnfysik! Jag förstod mig verkligen inte på den. Och jag vågade definitivt inte dra ut mina små skatter i en halvosäker hemmafixad babytravel.

Får hålla en tumme för att mannen i huset har bättre vett på barnvagnar än mig. Så vi kan provköra vrålåket så snart som möjligt.

Ja, så detta ledde ju till att det blev en innedag för oss. Men inte hängde vi läpp för det inte. Vi såg till att få ut så mycket som möjligt av dagen ändå. Vi lekte med playdoh, gav Lóa ett litet bad, dammsög, sorterade tvätt, bytte lakan, städade skafferiet, rensade och städade i garderober och hade väldigt roligt under tiden.

Tänk att en tvååring tycker att det är så roligt att göra vuxen grejjer! Det är så mysigt! Det gör ju verkligen att jobbet blir roligare att utföra när man har världens gladaste hjälpreda vid sin sida. Och om hon är söt när hon springer runt och dammsuger eller när hon drar fram sin lilla stol till diskbänken och hjälper mamma att diska. Min lilla kärlek!


Mina hjärtan!

Förresten fick jag ju en väldigt trevlig överraskning idag. Min fina pojkvän kom hem från skolan med en bukett liljor och choklad till mig, och en påse med ingridienser till en av mina favoriträtter. Hallå?? Kan man ha det bättre? Fina fina pojke! ;)

Kommentarer
Postat av: mormor Pia

Vilka små prinsessor..helt underbara!!

2010-10-29 @ 11:59:43
URL: http://forthekix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0