En trött mama

Okej, jag har läst det i tidningar, i forum, på bloggar, och jag har definitivt hört det på MVC. ( sen upplevde jag det förmodligen själv, vid min tidigare graviditet. Men sånt fötränger man! )

Dom sista veckorna innan förlossning, så förbereder sig kroppen på alla vaknätter som komma skall. Det blir svårare att sova, svårt att hitta en skön sovställning, heck, det blir svårt att hitta en skön stitt,stå och ligg ställning. Du känner dig som en stor elefant, som behöver lyftkrans hjälp för att överhuvudtaget kunna vända på dig.( och, ja! jag vet att det knappt syns att jag är gravid förutom den avslöjande basketbollen framtill, men det känns!! )  Du vaknar kanske 5-8 gånger på en natt. Bland annat av att du nästan kväver dig själv av en uppstötning, som resulterar i en näradöden upplevelse. Du drömmer jobbiga drömmar om bebisen, nej, det är förmodligen inte en säl! Du får liksom ingen ro. Trots att du inget hellre vill än att ta det lugnt, slappna av och bara vila.

Tankarna far runt i huvudet: måste rensa ballkongen från allt skräp, måste tvätta en maskin tvätt, gud vad golvet behöver skuras, kanske skall jag rensa i badrumsskåpet, dags att källsortera alla kartong förpackingar och tidningar, oj, jag måste ringa pappa, så han kan sätta upp vaggan, hjälp vad är det jag inte har packat ner i BB väskan, Väska var det ja, måste packa en till Eira också.

Ja, sådär håller det på. Ett konstigt fenomen som kallas för att "Boa". Det är väldigt vanligt bland gravida kvinnor. Man vill liksom förbereda för bebisen. Allt skall kännas "färdigt" och fint när det är dags för den lilla varelsen att flytta in. Men jösses, det tar på krafterna.

Så, nu har jag bokat in en ansiktsbehandling på tisdag, på lördag blir det Spa kväll, med massa goa behandlingar, och jag skall försöka få en tid hos systeryster också, så jag kan slinga håret. Det är sånt man skall göra veckorna innan förlossning. Samt se till att få så mycket fotmassage av sambon det bara går, undertiden man sitter i soffan och njuter av en kopp thé.

Så från och med ikväll är det jag som slänger upp fötterna i knät på den blivande tvåbarnspappan!



Jag, om två dagar. Härligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0