Hjärtesaker

Vissa saker går verkligen bara rakt in i hjärtat, och har en förmåga att locka fram en tårfylld men lycklig klump inombords. Det är oftast dom små sakerna som gör det. Som att få en klapp på kinden, eller att en hand stryker över håret. Imorse för mig var det, när Eira tittade på mig och sa: ÅH va fiiin mamma!

Hon gick fram och skulle peta lite på läppglanset jag precis hade lagt på mina läppar. Åh mamma jättefina mamma!

Ja, det är då man smälter, och blir sådär tårögd.

En liten flicka kan se på sin mamma, och verkligen utan förbehåll säga att hon är fin.

Hörde en diskussion på P3 igår om lycka, och hur den definieras. Lycka är ju individuellt, och en känsla hos en människa. Man kan liksom inte generalisera vad lycka är. Men för mig ter sig lycka så, att få tårar i ögonen och en glad frivoltande känsla i magen av att se hur min lilla flicka ser på mig. Med så mycket kärlek, trygghet och tillförlit.

(Eller att få ett random mail, sådär på en måndag av sin fina fina kille, som bara skriver hur mycket han älskar mig, det kan väl få vem som helst att känna lycka)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åhhh...finaste familjen!

2010-09-07 @ 14:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0