These boots are made for walking

Okej, det är 50% chans, att lyckas sätta rätt stövel på rätt fot. Ändå så händer det i 100% av fallen, att fel stövel hamnar på fel fot. Hur kan det komma sig? Det är verkligen ett fenomen det där. Och ack så vanligt bland barn. ( Hade ju varit lite skrämmande om det var vanligt bland vuxna) Igår "lyckades" Eira med denna ädla konst.

Hon skulle ta på sig och gå hem till Morris och Jennie, sa hon. Så det var precis vad hon gjorde. Hon tyckte att "mamma fölla med" men jag fick snällt förklara att Jennie inte var hemma, och Morris han var sjuk. Ja, då var det faktiskt inte mer med det. Av med stövlarna igen, och in på rummet och måla i stället. Tänk om allt gick så smidigt att lösa?

Våran lilla odåga har ju en förmåga att gärna skapa smått hysteri, när hon inte får som hon vill, eller när saker inte går som hon tycker att det ska. Som sagt, ja, jag vet att den viljan kommer från mig. Jag är inte stolt över att jag själv en gång ha orsakat galenskap för min stackars mamma. Men jag måste ändå poängtera att jag tycker att vilja är en bra egenskap. Även om jag ibland önskar att Eira var from som ett lamm. Men vad är det roliga i det? Ingen utmaning. Nej nej.


Man blir ju så otroligt stolt och överraskad när man ser hur viljan att lära, och envisheten ger resultat! "Eijja kan" Det får vi höra mycket i det här huset. Och visst kan hon! Trots att det ibland blir " på fel fot".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0