Tjockis Yoga

Ja, lite sent kanske, men förra veckan började jag på gravidyoga. Förra graviditeten började jag i vecka 16, så att nu börja i vecka 34, kanske är lite väl sent. Men vad gör man när det är sommar uppehåll? Nä, precis. Så, om allt går enligt planen, som är att föda den 15:de Oktober, så kommer jag precis hinna gå klart hela kursen.

Vem vet, jag kanske kommer stå där, mitt i uppåtgående hunden, och så går vattnet. Let´s hope not!

Jag kan i alla fall tänka mig att det måste vara en ganska rolig syn, att se ca 16 gravida kvinnor, stå i dom allra märkligaste ställningar med magen ut i vädret. Yoga brukar ju få mig att känna mig i alla fall lite graciös. Men inte nu, nej, nu känner jag mig mer som Humpty Dumpty. Ett stort runt ägg, som försöker och inte ens når att sträcka armarna ner på knät när jag sitter i "staven", nä, för "någon" är i vägen. och det menar jag inte på något som helst dåligt sätt, men ivägen är den ju.

Man kan ju liksom inte låta bli att undra hur bebisen upplever alla dessa ställningar? Hänger den med i mammas svängar? Det var i alla fall väldigt mycket "bök" innefrån magen igår. Lilla Lo kanske försöker härma?

Annika, våran yogainstruktör tyckte det var synd att hon inte hade en kamera igår, när vi alla tjockisar stod på rad i en krigare. Hon tyckte det var en härlig syn.  Så jag tänkte faktiskt, att nästa tisdag, då skall jag ta med mig min. Kan nog bli lite roliga bilder!



Så här brukar det se ut, ja nästan....;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0