Eira 3 år ♡

Älskade Bibi!

Idag fyller du tre. Det är helt otroligt att tänka sig, att det faktiskt idag är din tredje födelsedag. Nog för att du har blivit stor, men oj, så stor! Redan! Ja, jag kan iallafall inte riktigt förstå det.

Men hjärtat, dom här tre åren du har varit på jorden, har varit dom bästa åren i mitt liv. Du har gett mig så mycket, och fått mig att känna saker jag inte riktigt visste att jag kunde känna. Dina bus, dina påhitt, när du med nappen lite snett i munnen på svag ljus stämma sjunger "Sjörövarfabbe", när du säger: Nu blir jag jätte dum! ( och man får vända sig om för att inte skratta så du ser ) Att du älskar att hoppa i sängen och bygga fort, fast du egentligen inte får, men man låter dig göra det ändå, för det är det som gör dig glad. Att leka, fantisera och leva dig in i olika sagor. Allt detta är du bra på. Du är en helt underbar liten tjej, med så mycket vilja och temperament så man ibland blir lite gråhårig.

Det är härligt att se att du är så otroligt lik mig, när jag vari din ålder. Trots att man får spader ibland. För likt som du, hade jag också en vilja av stål, och ett temperament som hette duga. Och jo, jag slog min stackars storasyster med en mattpiska, precis som du lappar till din stackars lillasyster med ditt nya rosa sjörövarsvärd. Det är aldrig en bra idé, men precis som min storasyster förlät mig för alla taskiga tjuvnyp och slag, så har du en så tålmodig och snäll lillasyster, som förlåter dig så fort tårarna har torkat, för oj vad hon älskar dig! Inget får henne att lysa upp så mycket som du!

Och lilla älskade Yoshi, vi alla lyser upp av dig, du är en solstråle som gör livet värt att leva, och jag skulle aldrig kunna vara utan dig. Allt har blivit så mycket roligare, färgerna blir klarare, solen lyser starkare, blommorna doftar godare sedan du kom till oss.

Tack för att du är just du! Min spralliga, finurliga lilla älva!

Snart är det ju dags att lämna napparna till kaninerna också, för nu har du ju blivit stor, som du själv säger, och kaninbebisarna på Liseberg behöver ju nappar.

Älskar dig! Mamma



Nej, det finns inte bara små söta bebistroll i skogen, det finns även magiska Älvor också, som springer runt bland träden och sprider magi med sitt älvstoft och viftar med sitt trollspö så vindarna dansar.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Stort Grattis till Eira!



Helt galet Kicki att det är 3 år sedan hon föddes! Känns ju som om hon alltid har varit här...:)



KRAMAR!

2011-08-18 @ 17:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0