En magisk afton.

-Kom till Disneyland! Det lyckligaste stället på jorden!

Ja, det är ju ett sätt att se det på, eller att få barn i åldrarna typ 3-10 att börja tjata på mamma och pappa om en resa till Florida, och detta magiska ställe.

Vi tog en liten mini tripp ditt istället. Några tusenlappar billigare, och minst lika magiskt! Jag syftar så klart på Disney on ice.

Jag och Eira tog med oss kusin Elsa och Marie på en mysig föreställning igår. Flickorna satt som förtrollade med handen i popcornskålen, och såg på medan den ena efter den andra Disney figuren intog isen.

Något märkligt måste tilläggas, att min lilla dotter gärna sitter och ropar efter Häxan, eller Den onda fén, som var skurken i dramat, och skriker förtjust och skrattar när hon kommer in. Eira vill hellre sälla sig till hennes gunstlingar än att heja fram superhjältarna eller dom andra "good guys" i gänget, typ Musse och Kalle.

Liksom hon sitter och spolar fram till scener med Häxan i Snövit. Och sen får hon lite mardrömmar. ( Det är någon form av njutbar skrämsel taktik, tror hon försöker övertala sig själv om att häxor och diverse andra skurkar inte är läskiga )

Jag säger bara: You go girl! Hon är bra mycket tuffare och hårdnackad än vad jag var i hennes ålder.

Summan av gårdagens kardemumma, var i alla fall att vi hade en riktigt mysig kväll i Disneys magiska värld!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0