ice ice baby

För två dagar sedan låg snön vit över taken, träden var täckta av snö och istappar hängde vackert i rader längst med hustaken. Sen blev det helt plötsligt plusgrader. Laviner av snö rasade från taken, träden blev nakna och på marken kan man skymta asfalten under ett lager med is.

Det är galet! Tänkte ge mig ut med barnen ner till Biblioteket en sväng, men efter ett sms från Tor, där han uttryckte sin vrede mot isbanan utanför, då han hade blivit övermannad av denna blanka nyckfulla lömska fara och hamnat på ändan, så bestämde jag mig för att låta vagnen stå parkerad, och hålla mig och flickorna inne i stället.

Efter en förmiddag med trots, gråt, skrik och städning, så kan vi äntligen varva ner och pusta ut lite. Lóa sover, Eira sitter i soffan med sin prinsess DVD och jag fick en stund över att blogga. Håller tummarna för att isen inte är lika förädisk imorgon..



Vi härom dagen, ute på en snöig promenad minus en isbana.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0