Nya ord i vokabuläret

Vi småbarns föräldrar vet precis vad ordet "multitasking" innebär. Och ord och meningar som kvalitets tid och fredagsmys får en stor innebörd i ens liv helt plötsligt. Bara sådär.

Dom flesta kvällarna brukar vi faktiskt få våran kvalitets tid, igår var ett undantag, ett väldigt tröttsamt och påfrestande undantag. Men så är det, när dom små inte riktigt kan komma till ro, är förkylda, drömmer mardrömmar och annat. Det är bara att deala med det. Och när båda flickorna sedan ligger och andas sina lugna tunga andetag på ens arm, då är allt värt det.

Men just nu drömmer jag mig bort lite och längtar efter att få sova en hel natt, vakna utvilad och kanske få äta en go hotell frukost och bara sitta stilla, tyst och betrakta lugnet runt omkring. Det har jag redan bestämt att jag och Tor skall göra, så fort Lóa slutat amma. Då skall dom små änglarna få bo över hos farmor/farfar eller mormor/morfar, och hotellnatten skall bli ett faktum.

Tills dess, så skall jag multitaska, gå på sparlåga, fredagsmysa och ta vara på den lilla kvalitetstiden som jag faktiskt får. Sen skall jag tänka på hur mycket jag förmodligen kommer längta hem från det där hotellet när jag väl är där, och inse att det säkert slutar med att jag sitter och tjötar sönder den stilla lugna omgivningen under hotellfrukosten och babblar om mina fina barn.

Som en riktig mamma!



My prrrrrrecious!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0