Babybowling

Oj, här har det varit tyst ett par dagar. Men jag har haft fullt upp hela helgen, så jag har verkligen inte hunnit sitta vid datorn. Hursomhelst, idag har jag och flickorna varit på IKEA tillsammans med mormor. Eira tyckte väl det var sådär kul att ränna runt där inne, men hon skötte sig bra och fick åka rutschkana, äta bulle och köpa glass vid kassorna påväg ut. Så, det var nog helt okej för henne ändå.

Efter Ikea skulle vi på kalas, då Eiras största kusse Samuel fyller tio idag. Bowling stod på schemat och hela familjen Hemberg möttes upp på bowlinghallen. Med Lóa i babybjörnen och Eira vid min sida, ibland hållandes klotet så lyckades vi med konsten att få till två strikes, några spärrar och ganska många ner i rännan. Men kul var det, och jag funderar på om inte det hade varit ett roligt sätt att aktivera föräldralediga på.

-Vi går på babysim med lilla Kalle, det är så mysigt och han börjar få riktig vattenvana nu.

-Jaha, själv babybowlar vi, Lóa skall få eget klot nu, och vi har precis fått hem ett par bowlingskor i hennes size.

Ja, varför inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0