En helg på Centralstationen

Nu i helgen som var, så jobbade jag som fotograf för ett event på Centralstationen i Göteborg. Ett event som kallades för "Sagolik höst" Det var sagoberättare, tävlingar och där vi stod ansiktsmålning och fotografering med en fotoautomat som framkallade bilden på en gång.

Två riktigt innehållsrika dagar med mycket spännande folk, trevliga kollegor och som min eminenta fotoassistent hade jag min älskade värmlänning Victoria. Kunde inte vart bättre!

Cornelia från Form och Fantasi sminkade barn och vuxna i roliga, vackra och lite läskiga målningar, super duktig var hon! Och helgens roligaste var flickan som ville ha en daggmask målad i ansiktet och pojken som ville ha en mustasch som sin idol (minns inte vem det var, någon superhjälte)

Man måste ju bara älska det där med barn som bryter stereotypen lite och gör något annat, än att bara säga typ, häst, fjäril, prinsessa eller batman. Eller som Eira sa när jag frågade henne vad hon ville vara på Luica.

-Ett paket.

Done and Done!




Kommentarer
Postat av: victoria

kul var det!! fina bilder blev det också ;D

2011-11-09 @ 23:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0