Älskade Eira

Alltså, treårs trots är verkligen inget kul! Det är mycket kasta sig ner på golvet och gråta, ja lite varstans. Det är protester, sura miner, gnäll, tjat, vägran att klä på sig, matvägran och vägran i allmänhet.

Men trots alla dessa påfrestande saker, så är min treåring alldeles alldeles underbar! Hon blir liksom förlåten för allt ovanstående så fort man ser den riktiga lilla personen lysa igenom trotset. Den lilla tjejen som väcker sin mamma genom att viska: Jag älskar dig.

Som alltid pussar sin lillasyster godnatt, som är tokig i Pippi Långstrump, som gör superfina teckningar och är duktig på att dansa i ballerinakjol.

Som idag när jag kom hem med ett par nya överdragsbyxor utbrister: Men åh vad coola!!
Varpå jag svarar, att det är ju hon också, en riktigt cool tjej. Kontringen på detta var: Men åh tack så mycket mamma! Tycker du det? Det var väl roligt!

Ja, sannerligen var det roligt, hon är en riktigt rolig tjej och cool så klart! Min fina lilla busiga Eira.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0