Älskade kladdmaja.

-Hur står du ut med allt det där? Alltså jag får rysningar när jag ser det.

Ja, pappor, har jag märkt, har inte riktigt samma toleransnivå som vi mammor när det gäller kladd och barn i kombination.

Tor är nämligen inte den första pappan som jag hör säga detta. Och visst det är väl kanske förståeligt hur man känner lätt panik, när man ser sitt barn, med mat från topp till tå. Eller rättare sagt man ser sin mat, med ett barn gömt någonstans under röd tomatsås, blandat med banan och några bitar paprika.

Och det är överallt, golvet, väggen, stolen, bordet, på katten, på bebis ( så klart ). Men nej, ingen panikkänsla infinner sig. Bara en total mammakärlek som nu får ta av sin kladdiga bebis kläderna, och tvätta och gosa på en gosig liten bebiskind. Det är: Suck, kärlek i hjärtat.

Älskart!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0