Tankar hos en 3,5 åring

Alltså, ungar. Dom slutar aldrig att förvåna med sina roliga kommentarer, tankar och beteenden. Senast i raden har vi lilla Eira, som låg och funderade härom dagen då det var säng dags. Tyst under sitt täcke låg hon och viskade, och tydligen önskade sig massa saker. Så som ett slott, med en trappa, ett par glitterskor och några klägninar. (jo, för så heter det Eira style)

När jag frågade henne lite om vad hon önskade mest, då sa hon föga förvånande att hon ville vara en riktigt prinsessa och ha ett riktigt prinsessnamn. Vadå, tänkte jag. Du är ju våran prinsessa, prinsessan Eira.

Efter inte ens en fraktion av en sekund efter jag sa detta, frågade hon med sin ljusa stämma om vi inte kunde döpa om henne til Törnrosa istället.

Scenariot: Eira 15 år, lite revolterande, hormonstinn och allmänt föräldratrött undrar varför i h-vete hon heter Eira Alice Linnéa Törnrosa Hemberg. Mmm. Gissa det du.

Eller roligt beteende två: När Eira visar upp lillasyster på dagis och frågar ifall dom andra barnen vill klappa henne.



Japp!








Lóa hon vill mest bara pussa på Elian och klä ut sig. Främst till Pippi, men clown funkar bra det med. Det, måla hela kroppen med tusch och ösa vatten från handfatet ner på golvet. Det är det absolut roligaste hon vet, förrutom storasyster då!












Japp.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Barn kan va hysteriskt roliga.. Speciellt om man har dålig humor som jag..

Kan berätta på rak arm när jag jobbade på dagis och vi satt och lekte med trolldeg.. En flicka kavlade ut degen och stansade ut en fisk.. Satte den på en kapplastav och sade till mig,

-Titta fröken en fiskpinne..

Hade jag inte hållt mig i bordet hade jag ramlat av stolen.. De är förhärliga dock vissa dagar bara när de sover

2012-04-26 @ 21:10:30
URL: http://www.missjackpot.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0