Snapshots från en julafton, och tid för eftertanke

 
 
En riktigt mysig jul har vi haft, med god mat, Kalle, tomte, julklappslek och allt det där andra som hör julen till. Glada barn lekte med sina nya klappar och var nog rätt tagna efter dagen, då dom somnade på stört när vi kom hem och sov ganska ( hurra klockan 7! ) länge idag. Tänk vad det värmer i hjärtat att se sina änglar så lyckliga. Önskar att alla barn i världen fick uppleva det magiska som är julen. För det är inte självklart för alla. Så det är verkligen viktigt att värdesätta det man har och att göra det man kan för dom runt omkring oss.
 
Min fina svägerska skrev ut på facebook härom veckan, att istället för att skicka julkort i år, så skänker hon pengar till barncancerfonden. Jag blev så otroligt inspirerad när jag läste vad hon skrev, och jag har själv gjort samma sak. Tänk att om man istället för att spendera alldeles för mycket pengar på dom som redan mycket har, ge till dom som behöver. Tycker det borde vara en självklarhet för alla som har möjligheten. Kärlek och värme till alla.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0