En natt på sjukan

Vilken riktig sjukvecka vi har haft i familjen. Först min halsfluss och ett sjukhusbesök för mig, och natten till igår vaknade Lóa upp precis när vi gick och lade oss och kunde knappt andas! Vi ringde sjukvårsupplysningen som fick lyssna på hennes andning, och konstaterade att hon hade krupp.

Så lillan, jag och barnens fantastiska mormor satte oss i bilen vid halv ett och körde in till Östra. Efter lite kortison blev det bättre för henne, och vid fyra på natten bar jag upp mitt lilla knyte och fick äntligen själv gå och lägga mig.

Morgonen blev inte så rolig, då Tor vaknade med halsont han också. Det visade sig att han hade tagit över min halsfluss. Så nu äter vi båda penicilin. Lóas krupp har blivit bättre, men hon är väldigt förkyld och både hon och jag har världens hosta.

Den enda som verkar klara sig bra, det är allas våran dagisflicka Eira. Och det håller vi tummarna för att det får förbli så.

Så kan det vara, men veckan kommer iallafall avslutas roligare, med utgång ikväll och imorgon har jag en fotografering! Nya friska tag!


Överlycklig Lóa med ballongen hon fick när syster och mamma vart på Disney on Ice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0