Fin platsen

Har ni en sån där favoritplats hemma där lägenheten/huset ser som allra bäst ut? Trots att det kanske inte ens är städat eller dammsugit, eller ett rent helvete i övriga vrår. Det har jag.

Alltid när jag står inne i badrummet och gör mig iordning på morgonen, och kollar ut genom hallen bort mot vardagsrummet så känner jag mig alltid nöjd över hur det ser ut. Sen stegar jag bort förbi sovrummet (obäddad säng) barnrummet (total anarki bland alla leksaker) Köket (disk som hade gett Babels torn en match) och tillslut in i vardagsrummet, där solen strålar lyser på precis allt damm och katthår som samlats på vårat genomgående vita golv.

Då har jag bara lust att backa tillbaka mot min fin plats och sedan dra på mig skor och jacka illa kvickt och kasta mig ut ur kaoset.

Men så blir det aldrig, näpp. Jag städar i stället.

Hjälp någon?



Vy från fin platsen. Visst ser det städat ut? Skenet bedrar....


En av orsakerna till mitt håriga golv..


Min söta städhjälp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0