Prinsessan och kakmonstret

-Vilken prinsessa skall du vara mamma? Jag skall vara Belle eller kanske Törnrosa.

Fredagen närmar sig med storm steg, och det är dags för mig och min prinsesstokiga treåring att gå på Disney on Ice. Julklappen som blev den största succén. Ja, varenda en prinsessa kan hon, hon vill alltid dansa så vackert i sina fina klänningar, trippa runt i sina röda snövitskor av plast, och leka att hon är någon av sina hjältinnor medan vi övriga i familjen får agera biroller.

Det är så stört skönt att se hur hon på egen hand har utvecklat denna kärlek, fascination, ja nästan besatthet.

Jag undrar lite vad som kommer bli Lóas grej. Hon, som är totalt galen i dockor, som älskar att morra som en tiger, rycka loss hår från storasysters huvud och klä sig i diverse "disguises". Hon kanske kommer bli en Djingis Khan, som rövar bort storasyrrans prinsessor, skalperar dom och sedan täcker upp sitt brott genom att gömma sig i olika klädhögar. Ja, sen kommer hon sitta där, i sin klädhög ätandes massor med bullar, för det älskar hon, det sockertokiga kakmostret. Eller skall vi kanske helt sonika kalla henne Lóa the hutt?

Hur det än må bli, så rycks jag förtillfället in i den här magiska prinsessvärlden, och det finns inget bättre än att se min lilla Eira med tindrande ögon, helt uppslukad i sagornas värld. Om Lóas värld kommer bli samma eller något mer taget ur en medeltida krigshistoria det återstår att se.



Eira i sagovärlden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0