Tvättmoster..

Med hucklet surrat runt huvudet och bebis på magen, kånkade jag ner till tvättstugan med vad som kändes som dryga tonett tvätt. Ja, idag har jag varit en riktig städ och tvättmoster. Första maskinen satte jag på vid halv åtta, sen åt jag och Eira lite frukost. Efter det har vi minsann hållit igång hela dagen. Jag och Jennie skulle egentligen tagit en morgon promenad, men Trollan behagade att somna precis när vi tänkt att gå, tror jag det efter en sådan start på morgonen. Jag hade gärna följt hennes exempel om det inte var för den lilla rösten i huvudet som manade mig att fortsätta med mitt tvätteri. Och det gjorde jag också, fast först hann jag slänga in en kladdkaka i ugnen, eftersom mor min skulle komma hit. Måste ju ha något att bjuda på. Hon fyllde faktiskt år i går dessutom!  
Det oändliga tvättandet fortsätter, och jag hoppas vara klar vid nio, för då får man inte tvätta längre. Sådana här dagar är skönast när dom är slut, då man kan lägga sig i soffan och känna doften av såpan som nyss blött ner golven, och av sköljmedlet som man tvättat täcket i. Jag ser fram emot det. 

Eira satt upp jätte länge utan stöd i dag! Jag är så stolt över min Going! Vi var även på spädbarnsmusik i går och då satt hon också själv en stund. Musiken som hon för övrigt verkar uppskatta väldigt mycket, Mer än simmet kan man ju verkligen säga. Här var det skratt och glada miner. Men i morgon ger jag badandet ett sista försök, blir det samma visa som innan,håller vi oss till musik och dans.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0