God morgon lördag..

Dom små blå ögonen slogs upp redan vid sex i morse. Klockan sex är det nya åtta. Nu vaknar vi nästan alltid vid den tiden. Och då är det ju bara att gå upp. Först blir det lite "Lelling" i sängen så klart. 

Har börjat märka att huvudet verkligen går på babyautomatik. Det är sådana småsaker. Som att när jag går hemifrån till min fotokurs,så har jag Eiras napp i handen. Eller som nu på morgonen när jag skulle göra en chailatte till mig själv. Då liksom bara öser jag i 5 matskedar pullver, för det har man ju i välling.


Nog för att jag alltid har haft förmågan att kunna försvinna bort lite i tankar och annat. Jag, som skrattade lite åt min snurriga mamma, när hon berättade att hon trodde bilen var stulen när hon inte såg den på parkeringen, för att några långa sekunder senare upptäcka att hon faktiskt satt och körde i den. Ja, och vad gör jag? exakt samma sak. Jag kör förbi parkeringen, tror bilen är stulen, hinner till och med ta upp mobilen och knappa in pappas nummer, innan jag inser att jag sitter och kör..i bilen..Sådan mor sådan dotter. Kan väl undra om dessa gener skall gå över till lilla Eira också. Ja, det återstår att se. 

Nu ska jag dricka en lite mer mamma anpassad chailatte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0