Sådan mor..

Ja, jag vill för det första säga att jag verkligen inte gjort någonting för att påverka detta, vare sig uppmuntrat eller nekat. Men min lilla ettåring älskar smink! Och smycken, och kläder och att spegla sig. Hur kan detta komma sig? Jag lovar. jag har inte gjort något för att bidra till detta!! Visst klart hon vill göra som mamma, och hon tycker ju det är hur kul som helst när vi säger: Åååh vad fiiin du är. När hon står i hallen med några trosor och linnen hängandes runt halsen. Och så går hon och speglar sig. Sötnosen.

Varje morgon går hon in i badrummet, hämtar min sminkväska och sätter sig framför spegeln. För det är vad vi brukar göra. Sedan sitter hon i mitt knä undertiden jag sminkar mig, och ger mig rougeborste och mascara. Sen tar hon naturligtvis lite rouge på sig själv också. My god! Vilken unge! Någonting säger mig iallafall att inte Morris sitter i Jennies knä och tar rouge på sina kinder.

Så hur kommer det sig då? Om barn gör det vi gör? Ja, det kan i alla fall inte jag svara på. Men en sak vet jag, och det är att jag skall köpa Oscar och Ellens mjuka Beauty Box till Eira i julklapp. Så hon kan få en egen "sminkväska", med kanske lite mer barnanpassade saker i.



Eira 9 månader satt redan då med mammas smink..



Den ursöta Beauty Boxen från Oscar och Ellen. Den har tom kam och hårfön, något som borde göra moster Linda nöjd.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

hihi ojsan :)

kolla gärna in min blogg:)

2009-11-18 @ 00:05:44
URL: http://lovejunkiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0