Dagens Digi..



..gjorde jag egentligen igår, men jag hade lite problem med uppladdning. Så den fick publiceras idag i stället.

Jag och Eira var ute på en mysig höstpromenad igår, och då tog jag dessa härliga bilderna. Det händer så himla mycket med Eira nu, så roligt att se hennes utveckling. Härom dagen så började hon till exempel stapla med sitt stapeltorn. Självklart blir hon fly förbannad så fort det inte vill sig riktigt, men hon sitter och trär på ringarna fint på staplaren. Duktig flicka!

Hon säger mer och mer ord. Förutom mamma,pappa,momo,ofa,kaki,där,trycka,macka,titta,usch,dricka,bada,vovve,totto, så är nykomlingen i gänget ordet "boppa" följt av en gest med båda armarna, när någonting är borta. Gesterna har hon ju gjort ett tag, men det är kul att hon har lagt till ett ord också.

Sen gör hon rörelserna till "Imse Vimse Spindel" och "I ett hus vid skogens slut" väldigt bra. Men hon började med rörelser till låtar redan i somras, dock inte lika utförligt. Ja, i morgon är hon redan 14 månader. Och man kan mer och mer konstatera att hon inte är den lilla lilla bebisen längre, utan den lilla lilla vildingen som älskar att riva ur kläder ur sin garderob, jaga katter under sängen, klättra på allt, spegla sig i spegeln medans hon tar på olika saker på huvudet, som gosar med alla och älskar att pussas! Det är min flicka det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0