Good Morning Starshine!

Idag var det svårt att inte vakna med ett leende på läpparna. Trots att klockan inte ens var sju, så vaknade jag ändå hyfsat utvilad, när Eira klättrade över från spjälsängen till våran säng. ( Något hon gör varje morgon, hon liksom "häller" sig själv över kanten..knasbollen ) Lilla hjärtat är så gosig på morgonen, hon liksom låter mig få vakna lite först, och ligger tyst tyst jämte mig och bara klappar å gosar. Men det blir en ganska kortvarig mys stund. För sen säger hon bara " mamma gå upp!" och så var det bra med det!

Igår kväll innan nanedags, så lyckades Eira trilla med huvudet före rakt in i dörrkarmen, när hon skulle springa efter mig in i köket. Resultatet blev den största bulan jag någonsin sett, och den kom snabbt också! Aldrig varit med om något liknande. Så efter den vurpan, vågade vi inte låta henne somna på en stund. Ifall hon hade fått hjärnskakning eller något liknande. Men efter att tårarna hade torkat, så var hon lika pigg, glad och busig som vanligt, och somnade på fem minuter, när pappa lade henne. Stackars älsklingen!
Idag är det dags för kalas, hos Eiras prins Morris, som fyllde två år igår, får se om vi hinner med ett litet strandbesök innan kalaset börjar. Vi var och premiär badade igår, med Hannes, Elsa och Marie. Eira, blå om läpparna och huttrandes vägrade gå upp ur vattnet. Inga tecken på att hon skulle bli någon badkruka direkt. Får se om jag kan vara lika modig idag och doppa annat än ben och rumpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0