Gothia Cup invigning mm..

I måndags var jag iväg på ett väldigt spännande jobb. Jag sminkade artisterna som skulle uppträda på Ullevi, under Gothia Cup invigningen. Från ca 13 till 20, stod jag i en varm loge, och sminkade person efter person. PUH! Sen var jag och Jessica (som gjorde håren) med backstage för touch ups och annan hjälp. Det var verkligen sjukt kul! Men gud så trött min stackars mamma kropp var efter så många timmar!
Några av dom jag sminkade var bla. Mimmi Sandén, Andres Esteche och Kungsbackas egen idol starlet Nicklas Hocker. Alla var så klart jätte gulliga och trevliga. Och det var kul att få se dom uppträda, från en lite annorlunda vinkel ;D
Jag kan i alla fall konstatera efter en sådan dag som i måndags, att jag verkligen älskar att sminka under fart och fläkt, även om man blir lite stressad ibland, och knappt hinner kissa eller dricka vatten. Kan bara tänka mig hur MUA har det under stora Haute Couture visningar mm. Jeez! Jag och Jessica rockade hursomhelst!
Idag ringde det även en dam som var närvarande under min och Alexandras sminkning på Marstrand. Hon hade ett nytt jobb till oss, som skulle infalla någon gång i slutet på Oktober/ början på November. Jaha..darn! Då är ju jag mitt i amning och nyfödd bebis tid, så jag fick lite moloket hänvisa henne till att kontakta Alex, och se om hon kunde fixa en till tjej...Men så fort jag hade lagt på säger Tor, att jag kan ju faktiskt pumpa om allt går bra, så det kanske blir att jag åker med på det där jobbet i alla fall. Det återstår att se! Vem vet, bebisen kanske får åka med ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0