första, andra praktiken och lite kalas.

Yes, i fredags var jag iväg på min första praktik! det var Alingsås Konståknings team, som skulle bli sminkade inför en show dom hade. Så jag och tre tjejer från skolan begav oss upp till Alingsås och deras ishall för att sminka 14 tjejer! Med lösfransar, eyeliner, perfekt mun och hela kitet.

I fem timmar höll vi på, och resultatet blev super bra! det var en riktigt rolig men intensiv dag. Och imon är det då dags igen, för praktik nummer två. Det är en reklamfilm som skall spelas in, och jag och Natasha från klassen blev tilldelade det uppdraget. Så imorgon ringer klockan 05.00, för klockan 07.00 skall jag vara på inspelningsplatsen. Jeeeez! Mamma är inte riktigt van vid sådana tider..hehe..men det kommer nog bli bra! Skall bli väldigt spännande att få vara ansvarig makeup artist och stylist för en reklamfilm!

Annars har helgen varit helt perfekt! I går stod Tor på Topman i Göteborg och DJ:a, och jag, Eira och Linda åkte med in till stan, gick och strosade och fikade lite i det regniga vädret. Sen var det ju Earth Hour, och vi körde all in, med alla lampor släckta, inget i uttagen, stearinljus och så spelade vi Monkey Island på datorn (som fick gå på batteri en timma ;D ) Var väldigt lugnt och skönt...

Idag har vi spenderat förmiddagen på Kungsmässan hela familjen, med en liten lunch och lite present inhandling, för nu skall vi snart iväg på kalas. Det är Eiras äldsta kusin Samuel, som fyller 9. Och det skall ju självklart firas!

Sen är det väl bara för mig att gå och lägga mig, så jag orkar med morgondagen ;D




Kommentarer
Postat av: maria

Hej!

Idag lanserar vi vår hela nya webbshop med vårens snyggaste smycken. Passa på att klicka in och gör din beställning idag, vi har fraktfritt fram till efter påsk! Passa på!

Varmt välkommen in till oss! / Twicedesign.blogg.se

2010-03-29 @ 10:05:04
URL: http://twicedesign.blogg.se/
Postat av: Åsa Rising

Åh! Den boken Eira håller i är ju bara sååå underbar.

Köpte den till Alva My på bokrean för över ett år sedan och hon älskar den mer än nån annan.

2010-05-17 @ 14:37:44
URL: http://saltalven.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0