Trip down memory lane

Med bara fyra (!) veckor kvar till BF, så kändes det som att det var dags att börja rota fram alla baby saker, som vi kan tänkas behöva. Med tanke på att Eira äntrade världen två veckor för tidigt, så lugnar det en värpande mamma rätt mycket om allt är klart och förberett.

Så jag och Tor lämnade Lillskruttan hos farmor och farfar efter en god middag hos dom, och så åkte vi hem och påbörjade rensning av vårat helvetes förråd. Tor lyfte och jag sorterade. Det var en rätt bra deal tycker jag, med tanke på att jag är lite bättre på att organisera och Tor är lite bättre på att lyfta. Det är ju inte så lätt att sortera bland en massa saker, som man inte har tittat igenom på länge, utan att stanna upp och minnas tillbaka lite grann. Jag hittade till exempel en superfin ask, där jag hade sparat "kärlekslappar" som jag fick av Tor på våran ett årsdag, när han hade gjort en skattjakt till mig. ( Jag visste väl att jag hade lagt dom någonstans ) Och för att inte tala om en hel kartong med massa gamla kort, bland annat från min tid som surfproffs ( Jo, det är sant...hrmm ) i Australien. Oj, vad man tänker tillbaka och skrattar åt allt kul alla minnen bär med sig.

Men det som fick mig att bli mest rörd och sentimental, var när jag började sortera Eiras gamla baby kläder. Den lilla Armani sparkdräkten, som hon hade på sig på BB. ÅH! Den var ju bara tvungen till att följa med upp i lägenheten. Blir det en pojk, så får han banne mej stå ut med ETT rosa plagg, för den är ju bara så söt! Jag höll den på magen, och den passade! Så, så får det bli ;D

Det är rätt svårt att göra sig av med massa saker och försöka vara osentimental, när man bestämmer sig för vad som skall sparas och inte. Men har man inte saknat det innan, så borde man ju inte sakna det efter heller egentligen. Eller? Ja, det blev ju rätt mycket saker som fick stanna. ( till en annan gång, man vet aldrig när man kan behöva det )



Att sortera bland bilder, är inte heller en av mina starka sidor. Trots att datorn snart ger upp, pga alla bilder jag har fyllt den med. "Kill your darlings" heter det ju. Men jag kan VERKLIGEN inte! Jag menar, titta bara på den här lilla goingen? Awwww. jag har väl en bildserie från detta tillfället med kanske 20 bilder. Men jag kan inte förmå mig att slänga några av dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0