Lóas dop

Först och främst så vaknade vi till en strålande sol, och en fantastisk skön dag. Och det kändes verkligen som att det var vår i luften. Efter att ha packat in hela familjen och tillhörande kakor, kläder och övriga prylar till dopet, så åkte vi till Tölö kyrka och församlingshemmet.

Vi gjorde dom sista förberedelserna inför dop fikan, och strosade sedan ner till kyrkan. Det var så härligt att se solen lysa in i kyrkan, och Lóa var på ett toppen humör.

Hon bars fram av sin gudmor Linnéa, och stannade sedan i hennes famn under hela dopgudstjänsten. ( där hon efter en stund somnade gott på hennes babymage ) Psalmerna som vi hade valt var "Måne och Sol", "Lilla Liv" och "När du ser en droppe glittra", den senaste hade vi även på Eiras dop. Och även som på hennes, skulle farbror Per framföra en låt på gitarr under gudstjänsten. Den här gången blev det "Sweet Child of Mine" och han gjorde det så otroligt bra, att jag misstänker att det var fler än jag som stod med gråten i halsen.

Som jag skrev tidigare var den coola pistolen Lóa så trött å nanig, så hon somnade och sov sig igenom hela dopet, trots ett mindre "bad" och en tripp runt i kyrkan med prästen. Hon vaknade inte förrän hon fick komma tillbaka i mammas famn, när dopet var över.

Dopfikan blev väldigt lyckad i min mening, och tårtorna vi hade beställt från "Martins tårt och chokladverkstad" var helt fantastiska, så fantastiska att man kanppt vågade skära i dom!

Lilla Lóa fick så många fina presenter av alla gästerna, och vi kunde ju så klart inte undgå att ge Eira något också, så hon fick en Askungen bandspelare och en Snövit klänning, snacka om succé! Klänningen har hon velat ha på sig hela tiden sedan dess. Min söta tjej!

En sån fin och minnesvärd dag det var, för våran lilla Lóa Iris Signe ♡



Tyvärr hade jag inga bilder från själva gudstjänsten på min kamera, så jag hoppas att jag kan få några snart ifrån farfar Mats. Lóa var ju så förjordat söt i sin dopklänning och sitt lilla hårband!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad mycket härligt du hade bakat, gillar dina cakepops ur gulliga. Tack för fina kommentaren angående tårtorna blir så glad när andra blir glada över det vi gör. Måste säga en en gång att du har en vacker blogg, superbra minne till dina barn när de växer upp. Såg att du håller på med digiscrap ibland, det gör jag med när jag hinner, ska omvandla layouterna till en fotobok så fort jag blir klar.

/Anna Martin

Postat av: Anonym

fina grejer!

2011-03-10 @ 11:18:07
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: carina

Åh, herregud vilka bakverk!!! Hur gjorde du, var kom dem ifrån?! Så fina!! Vill också ha på vår lillsessas dop, som är snart!

2011-03-15 @ 10:07:25
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: carina

Det stod ju där! :) Ska genast kika in där tårtorna är gjorda!

2011-03-15 @ 15:53:28
URL: http://carinadenfina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0