Systrar i vått och tort

Det där med att ha en syster, det vet jag av egen personlig erfarenhet hur det är. Det finns ingen som man kan vara mer arg på, bråka med, avsky och älska mer och på samma sätt som sin syster. Jag och min syster har verkligen haft våra duster genom åren. Oftast har det varit jag som har varit en bråkande jobbig lillasyster, som har slagit min stackars storasyster med mattpiska, gjort "karatesparkar" åt henne och tagit saker utan lov från hennes rum. ( dock minns jag mornar jag kunde vakna av att garderobsdörren knarrade, och söta syster stod där och tog kläder ur mina hyllor )

En annan historia jag fått höra av mamma, det var att Linda alltid nallade mitt godis. Eftersom hon själv åt upp sitt så snabbt, och jag gärna sparade. Detta resulterade i att jag gömde min godispåse i garderoben, så hon inte skulle hitta den. Och när jag en gång skulle ta en godis och hon såg mig, så sa jag att jag bara skulle byta trosor! Det finns många historier vi kan skratta gott åt när vi tänker tillbaka.

Och våran fantastiska resa vi gjorde ihop 2004, till Malaysia, Bali och Borneo gjorde vårat syskonband om möjligt ännu starkare. Min syster är verkligen en person jag ser upp till och älskar utan förbehåll, och jag vet att det kommer vara mycket skrik, klös, hårslitningar våra flickor emellan (det är liksom oundvikligt) men jag vet också att det kommer vara mycket skratt, bus och glädje, och jag blir alldeles varm i hjärtat när jag märker att det börjat redan.

Eira är en sann storasyster som tröstar, pussar, hämtar napp och lånar ut gossedjur när lilltuttan är ledsen. Och när jag ser detta, så vll jag bara krama min egen syster extra hårt och säga förlåt för alla gånger jag har varit en jobbig grinunge som hon har tagit hand om så fint. I love you sis!






Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar också min syster väldigt mycket. Vi har aldrig direkt haft några sådana duster. Det är 13 år mellan oss, men vi har ändå ett starkt band!

2011-03-20 @ 23:05:22
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Postat av: carina

Vilka härliga bilder och fint inlägg!

2011-03-21 @ 08:15:01
URL: http://carinadenfina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0