En liten härmapa

Monkey see monkey do.
Jodå visst är det så. För en liten stund trodde jag att min nyblivna tre och ett halvt åring, kanske var påväg mot tider av mindre trots, och mer göra som man säger och faktiskt lyssna.
För tro om att jag blev häpen när hon svarade mig -Ja, jag skall städa om en liten stund. När jag sa åt henne att röja undan alla hundra par skor hon helt plötsligt hade täckt hallgolvet med.
Nöjd morsa gick ut i köket. Varpå liten nybliven tre och ett halvt åring kommer in och frågar om hon får låna Iphonen. Mamma ger svaret. -Om du städar upp skorna först.
Då blev svaret: -Nej, och har jag sagt nej, så är det nej!
Undra vad hon har fått det ifrån...
Sjukt söt, lite trulig tre och ett halvt åring..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0